shutterstock_193806341

Aanpak

In deze praktische training worden de diverse HR-gespreksmodellen behandeld en met behulp van een ervaren trainings-acteur getraind. Er wordt in deze in-company training gewerkt met de gespreksmodellen, formulieren, criteria, etc. van de eigen organisatie. Deelnemers kunnen verder eigen casuïstiek inbrengen. Na afloop bent u in staat uw rol als leidinggevende in de diverse gespreksmodellen effectief vorm te geven en kunt u de gespreks-technische uitdagingen in deze gesprekken goed hanteren.

De deelnemers ontvangen een syllabus waarin de diverse gespreksmodellen en gesprekstechniek op een praktische wijze zijn weergegeven.

Waarom?

De lijnmanager is als geen ander een people-manager. Met ondersteuning vanuit de HR-functie geeft de lijnmanager via diverse gespreksmomenten invulling aan het personeelsbeleid van de organisatie. In deze praktische training worden de belangrijkste HR-taken van de lijnmanager vertaald naar gespreksmodellen en wordt gesprekstechniek intensief op vaardigheidsniveau geoefend. Doel is telkens de effectiviteit van de leidinggevende op ieder gespreksmoment tot zijn recht te laten komen.

De gespreksmodellen die aan bod komen zijn o.a. het selectiegesprek, het functioneringsgesprek, het beoordelingsgesprek, het loopbaangesprek, het slecht-nieuws gesprek en het verzuimgesprek. Naar wens van de organisatie bestaat de ruimte om accenten te leggen in de keuze van de te behandelen onderwerpen of te trainen vaardigheden.

Niets is zo praktisch als goede theorie 

Kurt Lewin

Inhoud

  • HR in de lijn: uitdagingen en competenties
  • Gespreksmodellen en gespreksvaardigheden
  • Selectiegesprek: competentiegericht interviewen (STAR-methodiek)
  • Functioneringsgesprek
  • Beoordelingsgesprek
  • Loopbaangesprek
  • Verzuimgesprek
  • Exit-gesprek

Aan te raden voor lijnmanagers

Praktische zaken

  • In-company: de training wordt via intake en interviews op maat gemaakt.
  • 3 x 1 losse dag of 1 x 2-daagse training met tussenliggende avond.
  • Per training 6 – 8 deelnemers.
  • Lokatie (in overleg) bij de klant of in een hotel/conferentie-oord

Meer weten? Neem contact met ons op.

Naam

Email

Onderwerp

Bericht